DotDK er officielt ude i kulden - skal alligevel ikke styre det danske internet

DotDK er officielt ude i kulden - skal alligevel ikke styre det danske internet
Redaktionen, tirsdag 25. november 2008, 18:39
Støtte-erklæringerne var for dårlige: DotDK magtede ikke at skaffe sig nok opbakning fra det danske internetsamfund og er nu ude i kulden. I stedet skal DIFO og DK Hostmaster fortsætte med at administrere dk-domænet.

Hele nyheden
Sådan!
Jesper G. Poulsen, torsdag 27. november 2008, 01:06
Som indehaver og hoster af en stak dk-domæner er det absolut glædeligt at jeg fortsat har fuld kontrol over dem.

Det er ikke prisen der er afgørende for mig. Jeg vil bare have muligheden for selv at kunne bestemme DNS og hosting af både nuværende og fremtidige domæner.
8 år mere
t2c, onsdag 26. november 2008, 18:06
Tillykke til DIFO. Nu har de 8 år mere til at forbedre deres system så vi slipper for at skulle ud i en ny kamp for at bevare et godt system. Jeg syntes de 8 år skal bruges på at imødegå nogle af de kritik punkter der har været.
Der er helt sikkert noget der kan laves om, selvom jeg nu er ganske tilfreds med det som det er.
SV: DotDK er officielt ude i kulden - skal alligevel ikke styre det danske internet
Troels, onsdag 26. november 2008, 08:54
Fryd fryd fryd fryd fryd.

Så kan vi lægge låg på den og fortsætte med et velfungerende system.

Hvem siger btw at dk-hostmaster vil være statiske? Jeg tvivler på det :)
Woohooo!
Aake, onsdag 26. november 2008, 06:38
Holder nu også med DIFO/DK-hostmaster.
Shared registry stinker...

- Aake
SV: DotDK er officielt ude i kulden - skal alligevel ikke styre det danske internet
internet, tirsdag 25. november 2008, 23:33
Rigtig god nyhed. Dejlig at vi beholder DK-Hostmaster :-)
Der røg Danmarks stilling som foregangsland
Jørgen Thomsen, tirsdag 25. november 2008, 21:51
Hvordan den beslutning hænger sammen med regeringens intentioner som Danmark som IT foregangsland, kan jeg ikke se.

Nå, er i fuld gang med implementeringen af et moderne standardiseret system for Norge og Sverige, .AS, .NU osv.

Så må man jo trækkes med DK Hostmasters system fra forrige århundrede de næste 8 år til næste udbudsrunde.

SV: Der røg Danmarks stilling som foregangsland
Falk, tirsdag 25. november 2008, 22:03
nævn en fordel ved dette fordyrende system du kalder fremtiden?
Bare én?

ja naturligvis - flere penge til webhoteller, og fuld kontrol over kundernes domæne.. Lyder RIGTIGT rart!
Bare ikke for forbrugerne!
YES!!!
LarsKHansen, tirsdag 25. november 2008, 21:17
Sådan - det er nok årets bedste nyhed... En sejr for os end-user...
Perfekt
Niels Henriksen - Netopcom, tirsdag 25. november 2008, 20:35
Årh hvor skønt.... nu kan man endelig koncenterer sig om at komme videre med arbejdet.

Så vandt brugerne heldigvis...

øøø?
QpoX, tirsdag 25. november 2008, 20:59
Brugerne vandt jo netop IKKE!

SV: øøø?
Tux, onsdag 26. november 2008, 05:23
Brugerne SLAP jo netop for shared-registry, hvilket er registranternes måde at forhindre at brugerne skal skifte registrant/webhotel, hvis de ikke får den vare de har betalt for.

Så JO, det er en KLAR sejr for brugerne.

Bortset fra det, så er jeg ret ligeglad med om det er DK-hostmaster eller DotDK der administrerer skidtet, men share-registry er, og har altid været en skandale.

SV: øøø?
Falk, tirsdag 25. november 2008, 22:04
det gjorde de da i aller højeste grad!
Forbrugerne vil have billig afgift, og 100% kontrol over deres domæne.. Det tilbyder hostmaster.dk - dotdk det modsatte!

Øøh
Henrik Madsen, tirsdag 25. november 2008, 21:13
Jo de gjorde...

Jeg kan ihvertfald sige at jeg er bruger og jeg er GLAD for at dotDK ikke vandt..

Shared registry er ikke noget for os små-registranter.

Henrik Madsen
Det var godt.
Mut, tirsdag 25. november 2008, 20:14
Så fik det cirkus endelig en ende.
dejlig at vi blev hørt.
Icekiller, tirsdag 25. november 2008, 19:51
Det er nok en af de bedste nyheder jeg længe har fået.

fedt at sidde tilbage med taberen
Dengse, tirsdag 25. november 2008, 23:28
for det er det vi gør. Denne udbudsproces er en skandale, da det eneste som difotosserne skulle gøre var at skabe nok lort i debatten for at dette skulle falde til deres fordel.
Sådan som jeg kan se det er det taberen og på ingen måde vinderen vi sidder tilbage med. Difo har IKKE vundet udbudet, de har afværget et angreb, sådan som de ser det. Det er præcist sådan som vi vil få det fremover. Difo og dk-hostmaster har nu intet bevæggrundlag for at ændre på noget, dvs udviklingen er stoppet.
Systemet som dk-hostmaster har selvudviklet er en skandale, den eneste grund til at der ikke er sket noget slemt er ren og skær held.

Sole registry er på ingen måde skalerbart og vil med tiden fejle, og dette desværre med fatale følger.

Men det gør ikke mig noget, da jeg nu kraftigt overvejer at slette mit dk-domæne.

ulogiske jamrehoved
Icekiller, onsdag 26. november 2008, 21:56
hvis dit domain er så ligegyldigt at du ønsker at slette det , hva fanden jamre du så over . gud fader et fjols

SV: fedt at sidde tilbage med taberen
Repzak, onsdag 26. november 2008, 03:28
Slet du det endeligt. Så kan nogen andre få noget ud af det for du har tydeligvis slet ikke forstået noget som helst.

DotDKs løsning var dyrere, ringere og mere besværlig for slutbrugeren. Hvis du ikke ser dette er det fordi du havde en økonomisk interesse i DotDKs sejr.

Dette er en sejr for den almindelige forbruger af .dk domæner på alle måder. Og at Sole-registry ikke er skalerbart er det værste vrøvl jeg længe har hørt.

Woop
ronnikc, onsdag 26. november 2008, 00:22
Godt nok lækkert vi slippet for det shared registry helvede.

/Cheer

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: