Dansk program finder sårbarheder på næsten alle computere

Dansk program finder sårbarheder på næsten alle computere
Redaktionen, onsdag 3. december 2008, 15:54
Den danske sårbarheds-tester Secunia PSI har fundet sikkerhedshuller på 98 procent af alle testede computere.

Hele nyheden
Fejl i programmet
Anders Lund, torsdag 4. december 2008, 13:18
Jeg kørte en scanning igennem og det viste sig at jeg ikke havde nogen problemer - systemet scorede 100% og havde ikke nogen sikkerhedsproblemer.

Skiftede herefter til "advanced" og fik nu at vide at systemet scorede 95% og havde 2 sikkerhedesproblemer.

Det viste sig at det var den samme fejl som var rapporteret 2 gange (DLL filen lå to steder) og løsningen (mentet programmet) var at køre Windows Update - som ikke løste problemet.

Det er nu også kun version 1 af programmet, men det er nu afinstalleret.
Secunia PSI er noget klamp
Jesper G. Poulsen, onsdag 3. december 2008, 20:10
Jeg har testet det på min Sun xVM-baserede Windows 2000 uden antivirus - det havde PSI ikke noget i mod.

Den fandt at WinSCP var blevet patched - det er løgn. Der ligger en exe-fil og intet andet. Det er ikke installeret. Og det er _ikke_ patched.

Den mener også at HTTrack 3.42-2 er insecure - bullshit.

jeps - ikke imponerende
thomasr, torsdag 4. december 2008, 10:30
har lige prøvet på et par maskiner, og det er ikke imponerende.
finder fx at FF2 er installeret, med kan ikke sammenholde det med at der er en opdateret FF3 også (foreslår at man opdaterer FF2). Ligeledes med gamle java-inst.
Måske kan det hjælpe nogle få, men det kan også give falsk tryghed og skabe forvirring.
Jeg kommer nok ikke til at bruge det, men måske vil jeg prøve det af på et par ikke-nørder og se hvad de siger.
Der er naturligvis kun windows
keld, onsdag 3. december 2008, 16:59
Jeg var inde på Secunicas sider, og det viser sig at det kun er Microsoft Windows som programmet kan finde sikkerhedsproblemer på. Men det var også forventeligt, det er i Windows sikkerhedsproblemerne i praksis er størst. Jeg kører Linux og var interesseret i om der var noget orienteret mod Linux, men det er i praksis ikke så relevant, da Linuxsystemer, i lighed med Mac-systemer er langt mindre udsatte for sikkerhedsproblemer end Windows.

SV: Der er naturligvis kun windows
Falk, torsdag 4. december 2008, 10:55
vista har meget få sikkerhedsproblemer - sikkerhedsproblemerne findes oftest i andet software - og det samme vil gøre sig gældende på mac og linux.

SV: SV: Der er naturligvis kun windows
Jesper G. Poulsen, torsdag 4. december 2008, 18:34
Hvorfor er der så store sikkerhedspakker med antivirus og lign. til Vista?

Vista må jo have et seriøst problem, siden selv Microsoft laver antivirus til operativsystemet.

mange virus til vista
keld, torsdag 4. december 2008, 11:10
Hvis der ikke er særligt mange sikkerhedsproblemer i Vista, hvorfor findes der så så mange vira til Windows?

SV: SV: Der er naturligvis kun windows
keld, torsdag 4. december 2008, 11:06
Linux har ikke i samme grad problemer med 3.parts software, da de også vedligeholdes af operativsystemets pakkesystem. Dette i modsætning til windows, hvor brugeren selv skal ud og finde opdateringer til tredjepartssoftware.

SV: Der er naturligvis kun windows
Mads, onsdag 3. december 2008, 22:52
Wow. Nåh, tak for oplysning om dér dersens linux og den der mac - eller hvad du nu kalder den..

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: