SV: Dansk dom forbyder besøg på Pirate Bay
pedal, torsdag 27. november 2008, 08:06
undskyld jeg siger det , men IFPI viser gang på gang at de ikke aner hvad de roder med ..jeg er ikke bruger af torrents men har dog hentet et par linux versioner + min open office pakke via torrents
men at forsøge at cencurere internettet er otopi
lad mig minde om at internettet er ikke ejet , men er derimod et gammelt forsker netværk , så at forsøge at lovgive omkring hvad der må ses og ikke ses holder bare ikke vand
at lukke piratebay vil bare få samme virkning som da man flyttede hashen fra Christiania , det spredes bare til andre steder , det samme vil ske med torrents
lad mig nævne et par muligheder for at få de samme filer , irc bots kan sagtens tage over og IFPI vil være spærret adgang dertil , høj kryptering vil også ødelægge IFPI mulighed for at finde ud af hvad der forgår eller sløve deres procces ned så meget at de kommer til at koste plade brancen mere end de de tjener hjem igen
dns spoofing , ip spoofing , kodede fil navne , forkert header inhold og lign vil også være en kæphest for dem
der er måske en grund til at radiohead har droppet pladeselskaberne og selv udgiver deres ting på nettet idag , og sidste nyt er at muligvis følger metalica med radioheads og dropper pladebrancen også
dette burde være et "hint" med en vognstang om at pladebrancen er på forkeret spor og måske skulle gentænke
deres handlinger før de må dreje nøglen
for uden bands , uden kunder ingen pladeselskaber
dette er ikke noget der sker fra dag til dag , men at IFPI skulle være deres penge og omdømme værd har jeg svært ved at se
brug heller kræfterne og pengene til ordenlig kopi beskyttelse og bedre kvalitet
al hack og ulovlig kopier er morals forkert , men før vi tager skyklapper på burde vi måske kigge på priser og produkt kvalitet , i 1990 kostede det ca 10 kr incl moms at få produkseret professionelle CD med tryk , cover , forsendelse osv hvis du var et band der gerne ville have din musik på gaden
måske er priserne bare skruet for meget op og derfor den øget kopiering
så som jeg ser det er det ikke folk der kopiere der ødelægger musik brancen men derimod folk som IFPI og penge griske forretnings folk